12.08
2025
ZUS zaprasza do udziału w konkursie!

Konkurs Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na najlepsze prace: licencjacką, magisterską oraz doktorską z zakresu ubezpieczeń społecznych.
Szanowni Absolwenci studiów wyższych, Studenci i Doktoranci,
w imieniu Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w V edycji konkursu na najlepsze prace z zakresu ubezpieczeń społecznych.
Konkurs obejmuje następujące kategorie:
-
najlepsza praca licencjacka,
-
najlepsza praca magisterska,
-
najlepsza praca doktorska.
Kto może wziąć udział w konkursie
Obecnie można zgłaszać prace do piątej edycji konkursu. Mogą do niej przystąpić osoby, które w okresie między 1 stycznia 2022 r. a 31 lipca 2025 r. obroniły pracę licencjacką, magisterską lub doktorską na polskiej uczelni w dowolnej dyscyplinie naukowej.
Wymagania dotyczące prac
-
Temat pracy powinien bezpośrednio dotyczyć ubezpieczeń społecznych.
-
Wymaganym językiem pracy jest język polski.
-
Pracę do konkursu można zgłosić tylko raz.
-
Zgłoszenia dokonuje promotor pracy lub kierownik jednostki naukowej, na której praca została obroniona.
Jak zgłosić prace do konkursu
-
Komplet dokumentacji na konkurs należy przesłać na adres konkurs_zus@zus.pl
-
Dokumentację należy przesłać w formacie DOC lub PDF.
-
W temacie albo tytule maila przekazującego dokumentację należy wpisać: „Konkurs Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na najlepszą pracę dyplomową”.
-
Komplet dokumentacji obejmuje:
-
egzemplarz pracy w wersji elektronicznej, tj. w formacie DOC;
-
skan wypełnionego formularza zgłoszeniowego, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu;
-
streszczenie pracy (maksymalnie 1800 znaków ze spacjami w formacie DOC lub PDF), określające cel pracy, jej główne założenia oraz ogólne wnioski;
-
w przypadku prac licencjackich i magisterskich skan zaświadczenia wydanego przez władze uczelni potwierdzającego uzyskaną ocenę z pracy wraz z informacją o terminie obrony pracy, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do Regulaminu lub według innego wzoru, który zawiera zakres danych zgodny ze wskazanym załącznikiem nr 2;
-
krótki biogram autora;
-
skan dyplomu ukończenia studiów lub nadania stopnia naukowego doktora;
-
rekomendacja promotora bądź opiekuna naukowego pracy zawierająca informacje o walorach naukowych i aplikacyjnych pracy, które decydują o jej zgłoszeniu do Konkursu;
-
opinia recenzentów pracy;
-
raportu z badania manuskryptu pracy w Jednolitym Systemie Antyplagiatowym.
Ważne!
Zgłoszenia przesłane w formie papierowej albo na inny adres e-mail nie będą rozpatrywane.
Nagrody
Laureaci konkursu otrzymają nagrodę finansową.
Najważniejsze terminy
-
30 września 2025 r. – zgłoszenie prac do piątej edycji konkursu,
-
luty 2026 r. – ogłoszenie laureatów.
Kontakt do organizatorów konkursu
konkurs_zus@zus.pl, robert.marczak@zus.pl
Regulamin konkursu wraz z załącznikami
« powrót