09.03
2022
Studenci „architektury” wyróżnieni za swoje projekty
7 marca poznaliśmy nazwiska młodych architektów – autorów projektów nagrodzonych w I edycji konkursu na opracowanie wnętrza łazienki głównej w domu jednorodzinnym.
Zadanie uczestników – studentów drugiego roku architektury na I stopniu studiów – wpisało się w prowadzone na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej zajęcia.
Konkurs dla studentów WA został zorganizowany wspólnie przez Katedrę Projektowania Architektonicznego i firmę New Trendy. Zadania konkursowe dla studentów drugiego roku 3 semestru architektury były powiązane z zajęciami z przedmiotu „Projektowanie wnętrz”. Żacy musieli wykonać projekt koncepcyjny wnętrza łazienki głównej, stanowiącej część koncepcji domu jednorodzinnego realizowanego w ramach tematu „Dom albo gra z sześcianem”. Projekt obejmował: koncepcję wnętrza, rozwiązania funkcjonalne, podstawy rozwiązań technicznych, dobór materiałów, urządzeń i sprzętów, prezentację i opracowanie projektu oraz teoretyczne uzasadnienie koncepcji i opis techniczny projektu. W celu lepszego przygotowania studentów do zadań, które na nich czekały, specjaliści z firmy New Trendy przeprowadzili na Politechnice Krakowskiej cykl wykładów, podczas których przybliżali zagadnienia techniczne i praktyczne związane z projektowaniem łazienek.
W jury konkursu dla młodych architektów zasiedli: prof. dr hab. inż. arch. Tomasz Kozłowski, prof. dr hab. inż. arch. Justyna Kobylarczyk, Piotr Wychowaniec, dr inż. arch. Anna Mielnik, prof. PK, dr inż. arch. Monika Gała-Walczowska; dr inż. arch. Marek Początko; dr inż. arch. Przemysław Bigaj; mgr inż. arch. Piotr Stalony-Dobrzański; mgr inż. arch. Wojciech Ciepłucha oraz mgr inż. arch. Grzegorz Twardowski.
Wręczenie nagród i wyróżnień odbyło się 7 marca na kampusie PK przy ul. Warszawskiej 24. Jury przyznało 4 równorzędne nagrody główne. Otrzymali je: Zofia Całka, Magdalena Konik, Małgorzata Maślanka oraz Artur Tomaszek. Wręczono też 16 wyróżnień dla: Dominiki Bekier, Małgorzaty Bławut, Aleksandry Bratek, Anny Bryksy, Sabiny Czekaj-Kapusty, Sary Florek, Karoliny Gryczan, Natalii Józefczyk, Zuzanny Kamrowskiej, Julii Koperskiej, Jagody Kudyby, Jakuba Miśniakiewicza, Karoliny Naglarskiej, Natalii Radek, Zuzanny Stolarczyk oraz Natalii Wojdan.
– Konkursy architektoniczne są dzisiaj powszechną metodą dydaktyczną. Edukacja architektoniczna, poza przekazywaniem wiedzy, powinna otwierać umysły i przyczyniać się do utrzymania zapału studentów. Wzbogacenie tradycyjnej metody nauczania projektowania architektonicznego o wykłady specjalistów z otoczenia gospodarczego pozwoliło studentom na zdobycie wiedzy i zgromadzenie zestawu dodatkowych narzędzi – mówi dr inż. arch. Anna Mielnik, prof. PK z Katedry Projektowania Architektonicznego Wydziału Architektury PK.
« powrót