Politechnika Krakowska
Radio Nowinki

słuchaj nas online

aktualnie gramy:

Alien Ant Farm - Smooth Criminal
 



 

napisz do nas

Radio Nowinki
DS3 "Bartek"
ul. Skarżyńskiego 7/6
31-866 Kraków

tel.: 12 648-25-71
e-mail: nowinki@pk.edu.pl
gg: 5430823 

 

Obserwuj nas na:

Radio Nowinki na FacebookuRadio Nowinki na Instagramie

 

ZOSTAŃ JEDNYM Z NAS !!

Już teraz zgłoś się do nas i naucz się radiowego fachu. Zdobądź cenne doświadczenie i staż pracy. Napisz na nasz adres e-mail lub na FB lub przyjdź w poniedziałek o 20:00 na spotkanie radiowe w naszej siedzibie.

 

 

Klub Kwadrat

 

Galicja Productions

newsy

27.11
2024
Nowy układ transportowy dla północnego i wschodniego Krakowa – na warsztacie studentów i ekspertów Politechniki

Nowy układ transportowy dla północnego i wschodniego Krakowa – na warsztacie studentów i ekspertów Politechniki

 
Nowy układ transportowy dla północnego i wschodniego Krakowa – na warsztacie studentów i ekspertów Politechniki
Jak domknięcie północnej obwodnicy Krakowa wpłynie na organizację ruchu w mieście? A jak powinno wpłynąć na dalsze miejskie inwestycje transportowe? Tym m.in. tematom będą poświęcone trzydniowe warsztaty studenckie na Politechnice Krakowskiej z mentorskim udziałem specjalistów organizacji ruchu z miejskich jednostek oraz transportowych ekspertów uczelni. Rozpoczynają się w środę 27 listopada w Galerii GIL Politechniki Krakowskiej (ul. Warszawska 24). Finałowa prezentacja studenckich koncepcji w piątek (29 listopada, o godz. 12.30). Wnioski z warsztatów mogą pomóc w opracowaniu wielowariantowej analizy i prognozy oddziaływania dróg ekspresowych S7 i S52 na układ transportowy Krakowa.

W warsztatach weźmie udział około 30 studentów z Wydziału Inżynierii Lądowej oraz Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki Politechniki Krakowskiej, w tym 20 studentów reprezentujących Koło Naukowe Transportu “TRANSIT”. Celem warsztatów będzie opracowanie wielowariantowej analizy i prognozy ruchu w zakresie oddziaływania dróg ekspresowych S7 (od węzła Widoma do węzła Nowa Huta) i S52 (od węzła Modlnica do węzła Mistrzejowice II) na układ transportowy Krakowa w sąsiedztwie tych dróg. – To umożliwi uzyskanie wiedzy w zakresie analiz transportowych, która może być przydatna dla pracowników Urzędu Miasta Krakowa przy wyborze priorytetów wśród przyszłych zadań inwestycyjnych z dziedziny transportu w związku z oddaniem do eksploatacji dróg ekspresowych S7 oraz S52 – mówi dr hab. inż. Jacek Chmielewski, prof. PK, kierownik naukowy warsztatów.
 
Studenci, pod opieką mentorów, będą prowadzić analizy w oparciu o listę inwestycji, planowanych do otwarcia w najbliższym czasie (2024 r.) oraz inwestycji miejskich planowanych na kolejne lata prognoz: 2025 i 2030. Robocze założenie jest takie, że do końca tego roku nastąpi otwarcie odcinka drogi ekspresowej S7 na północ od Krakowa do węzła z drogą ekspresową S52 oraz drogi ekspresowej S52 wraz z zapewnieniem przejezdności pomiędzy tymi drogami. Minister Infrastruktury Dariusz Klimczak już zapowiedział, że nastąpi to najprawdopodobniej w grudniu. Kolejnym założeniem roboczym jest, że do końca przyszłego roku nastąpi otwarcie pozostałego odcinka drogi ekspresowej S7 z pozostałą częścią węzła Mistrzejowice.
 
– Inwestycje te zostaną przez uczestników warsztatów zweryfikowane pod względem prawidłowości ich opisu w modelu transportowym Aglomeracji Krakowskiej. Tak zakodowane warianty stanowić będą wariant bazowy do dalszych analiz. Zespoły robocze przeprowadzą analizę efektów transportowych wymienionych działań inwestycyjnych na sieć transportową miasta. Zidentyfikują potencjalne konsekwencje transportowe i zaproponują autorskie “działania miękkie” – mówi dr hab. inż. Jacek Chmielewski, prof. PK.
 
Przykładami takich działań są propozycje zmian przebiegu istniejących lub dodanie nowych linii autobusowych i tramwajowych, ich częstotliwości itp., propozycje zmian organizacji ruchu na istniejących odcinkach drogowych czy wprowadzenie buspasów na wybranych odcinkach. Podstawą oceny każdego ze scenariuszy będą różne parametry transportowe, w tym podział modalny, czas spędzony w podróży, a także pojazdo- i pasażerokilometry. – Zakładamy, iż każdy z zespołów studenckich zaproponuje przynajmniej jedno autorskie działanie inwestycyjne, działanie z zakresu organizacji ruchu lub organizacji publicznego transportu zbiorowego. W finale  każda z grup studenckich opracuje scenariusz długoterminowych działań wraz z listą rankingową kolejności ich realizacji do roku 2030 –  jako konsekwencji realizacji dróg S7 i S52 wraz oceną efektów transportowych tych działań – mówi dr hab. inż. Jacek Chmielewski, prof. PK.
 
Wsparciem merytorycznym dla studentów będą: rektor PK prof. dr hab. inż. Andrzej Szarata, dr hab. inż. Jacek Chmielewski, prof. PK, dr inż. Jan Aleksandrowicz, dr inż. Mariusz Dudek (wszyscy z Katedry Systemów Transportowych Politechniki), dr hab. inż. Mariusz Kieć, prof. PK (kierownik Katedry Dróg Kolei i Inżynierii Ruchu PK) oraz mgr inż. Mariusz Soboń (opiekun Koła Naukowego Transportu “TRANSIT”). Z ramienia Urzędu Miasta Krakowa w warsztatach weźmie udział Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich wraz ze współpracownikami. Warsztaty odbywają się w ramach studenckiego laboratorium innowacji “FutureLab PK”.
 
Efektem warsztatów ma być raport końcowy, który posłuży pracownikom miejskich jednostek jako wsparcie merytoryczne dla dalszych prac nad kształtem układu transportowego w północnej i wschodniej części miasta. – Na podstawie warsztatów powstanie raport z rekomendacjami. Raport ten ma stanowić podstawę do dalszych prac nad zmianami w układzie komunikacyjnym miasta po oddaniu dróg ekspresowych S52 i S7 w krótkiej oraz dłuższej perspektywie czasu – mówi koordynator warsztatów dr inż. Jan Aleksandrowicz z Katedry Systemów Transportowych Wydziału Inżynierii Lądowej PK i opiekun Koła Naukowego Transportu “TRANSIT”.
 
Studenci i specjaliści Politechniki Krakowskiej nie po raz pierwszy biorą na warsztat ważne dla Krakowa i Małopolski tematy transportowe. Podobnie wsparli przygotowania do sprawnej organizacji komunikacji w mieście i w regionie podczas Światowych Dni Młodzieży.  – Warsztatowa forma pracy nad realnymi wyzwaniami inżynierskimi to doskonała szkoła dla naszych studentów – mówi prof. Andrzej Szarata, rektor Politechniki i ekspert w obszarach transportu, systemów komunikacyjnych i efektywności funkcjonalnej rozbudowy infrastruktury transportowej. – Dzięki warsztatom nie tylko poszerzają swoją wiedzę, ale też uczą się jak praktycznie z niej korzystać.  W tym przypadku – jak zespołowo opracowywać, opisywać i w końcu wprowadzać w życie konkretne rozwiązania transportowe – mówi rektor Politechniki.
 
Warsztaty pt. "Analiza i prognoza oddziaływania dróg ekspresowych S7 i S52 na układ transportowy Krakowa" rozpoczynają się w środę 27 listopada o godz. 9 w Galerii GIL PK.  Podsumowujące 3-dniowe wydarzenie prezentacje studenckich projektów (z udziałem specjalistów z jednostek miejskich i ekspertów Politechniki Krakowskiej) odbędą się w piątek 29 listopada w godz. 12.30-14  w Galerii GIL (ul. Warszawska 24).
 
 
« powrót
 






 Facebook    Instagram      Poliechnika Krakowska    GALERIA  RADIOWA    Nasza Politechnika    Klub Kwadrat                                                                       © Copyright 2011 

Powered by OpenPartners