29.04
2022
Nagroda dla Politechniki Krakowskiej za kampanię realizowaną w mediach społecznościowych
Politechnika Krakowska zajęła III miejsce w X edycji konkursu „Genius Universitatis”, organizowanego przez Fundację Edukacyjną „Perspektywy”. PK została doceniona w kategorii „Kampania w mediach społecznościowych”. Uroczysta gala, podczas której wręczono nagrody odbyła się w piątek 22 kwietnia w Warszawie w ramach XXXVII Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego „Perspektywy” 2022.
Celem konkursu „Genius Universitatis” było wyróżnienie specjalistów od marketingu i promocji reprezentujących świat akademicki. W tegorocznej edycji nadesłano 79 propozycji marketingowych z 37 uczelni. Nagrody przyznano w kilku kategoriach: event wspierający rekrutację, gadżet promocyjny, kampania w mediach społecznościowych, video online, content marketing, serwis rekrutacyjny, best genius, reklama prasowa. Przy ocenie prac, Kapituła konkursu brała pod uwagę pięć kryteriów: nowatorstwo pomysłu, spójność pomysłu z wartościami uczelni, czytelność i przyjazny charakter przekazu, estetykę i wartości artystyczne oraz umiejętny dobór narzędzi.
W kategorii „Kampania w mediach społecznościowych” III miejsce zajęła Politechnika Krakowska. Uczelnia została nagrodzona za grę logiczną „Dzień z życia studenta PK”, zrealizowaną przez Dział Promocji za pomocą Messengera w ramach kampanii promującej rekrutację na studia. Celem gry było nawiązanie kontaktu z potencjalnymi kandydatami na studia oraz przybliżenie im Politechniki Krakowskiej. – Nasz bot przygodowy skupiał się na typowym dniu ze studenckiego życia. Internauci musieli zmierzyć się z wyzwaniami, które czekają na żaków: zdanie egzaminu, złożenie wniosku o stypendium, spotkanie z wykładowcą itp. Bot, oprócz gry, zawierał także elementy edukacyjne i przekazywał praktyczną wiedzę, m.in. dotyczącą uczelnianego savoir vivre, np. prawidłowego zwracania się do wykładowców – tłumaczy mgr Joanna Skowrońska z Działu Promocji PK.
Grze on-line towarzyszyła kampania reklamowa, która była targetowana do osób w wieku maturalnym i została wyświetlona 155 777 razy. Gra cieszyła się wielką popularnością – wiele osób decydowało się na więcej niż jedną rozgrywkę. Jak przypomina Joanna Skowrońska, od trzech lat działania promujące rekrutację na Politechnikę Krakowską wspiera bot rekrutacyjny. Narzędzie jest dostępne ze strony
Portalu Rekrutacyjnego oraz przez
fanpage uczelni i działa przez cały czas. – W okresie od maja do października odpowiedzieliśmy na prawie 10 tys. wiadomości dotyczących głównie postępowania rekrutacyjnego i zasad rekrutacji. Ponadto, bot przypominał kandydatom o ważnych terminach, np. ogłoszeniu wyników matur i zbliżającym się końcu rejestracji na studia – mówi pracownica Działu Promocji.
Konkurs „Genius Universitatis” został zorganizowany po raz 10. Laureatów w poszczególnych kategoriach można znaleźć na
stronie wydarzenia.
« powrót