06.06
2023
ESN PK ma powody do świętowania! 15 lat działalności i prestiżowe wyróżnienie
Stowarzyszenie Erasmus Student Network działające przy Politechnice Krakowskiej świętuje piętnastolecie swojej działalności, pełnej pasji, zaangażowania i międzynarodowej integracji. W ciągu wielu lat organizacja stała się nieodłączną częścią życia studenckiego na uczelni, oferując liczne inicjatywy i projekty. Jeden z nich został ostatnio wyróżniony w prestiżowym plebiscycie.
Podczas jubileuszowej gali zaprezentowano osiągnięcia i ciekawe projekty, które udało się zrealizować ESN PK na przestrzeni ostatnich lat. W uroczystości udział wzięły władze Politechniki Krakowskiej, reprezentanci innych organizacji studenckich oraz byli członkowie ESN. Spotkanie było okazją do podziękowania wszystkim osobom, które miały swój wkład w rozwój organizacji: wolontariuszom, członkom zarządów, partnerom i studentom.
Przedstawiciele ESN podkreślają, że organizacja zawsze działa w zgodzie ze swoim motto: Students helping students, a wzajemne wsparcie pozwala angażować i gromadzić grupę ludzi działających z pasją. To z kolei przyczynia się do licznych sukcesów. Jednym z nich jest wyróżnienie dla Erasmus Student Network Politechnika Krakowska w ogólnopolskimplebiscycie „Projekt Tygodnia”. Organizacja z PK została uhonorowana za zorganizowanie wydarzenia „You don’t need eyes to see”, które odbyło się w ramach Social Impact Days.
Projekt Social Impact Days skupia się na działaniach na rzecz społeczeństwa, a także świadomościowych. Członkowie ESN PK, organizatorzy „You don’t need eyes to see”, zaprosili studentów zagranicznych do Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. Zwiedzanie odbywało się w parach. Jedna osoba z każdej pary miała zasłonięte oczy, podczas gdy druga wcielała się w rolę przewodnika. Jego zadaniem było opisywanie towarzyszce lub towarzyszowi wybranych dzieł sztuki. Opisy musiały być niezwykle dokładne, ponieważ później osoby, które w czasie zwiedzania miały zasłonięte oczy, musiały narysować to, co zostało im przedstawione przez przewodników. Oryginalna forma zwiedzania miała pokazać uczestnikom eksperymentu, że osoby z dysfunkcją wzroku mogą odczuwać sztukę, a niepełnosprawność nie musi wykluczać z życia kulturalnego.
« powrót