21.01
2021
Eksperci Politechniki Krakowskiej w Radzie Programowej ds. Rozwoju Systemu Transportowego Miasta Krakowa
Eksperci Politechniki Krakowskiej znaleźli się powołanej przez Prezydenta Miasta Krakowa Radzie Programowej ds. Rozwoju Systemu Transportowego Miasta Krakowa.
Na przewodniczącego Rady powołany został prof. dr hab. inż. Andrzej Szarata, dziekan Wydziału Inżynierii Lądowej, a członkami Rady zostali także: prof. dr hab. inż. Stanisław Gaca (WIL PK), dr inż. Marek Bauer (WIL PK), dr inż. Maciej Michnej (WM PK).
Rada jest organem doradczym i opiniodawczym Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie proponowanych działań zmierzających do rozwoju systemu transportowego Miasta, w oparciu o wiedzę, doświadczenie oraz znajomość problemów społecznych i gospodarczych członków Rady. W Radzie znaleźli się ponadto: dr Michał Kudłacz (wiceprzewodnicący, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie), Ewa Bielas (Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Krakowa) oraz prof. dr hab. inż. Tadeusz Uhl (AGH), dr hab. inż. Janusz Bohatkiewicz (Politechnika Lubelska), dr hab. Paweł Kubicki (prof. UJ), dr hab. inż. Renata Żochowska (prof. Politechniki Śląskiej), dr inż. Krystian Birr (Politechnika Gdańska), dr Arkadiusz Kołoś (UJ).
Obszar działalności Rady obejmuje:
1) Strategię Gminy Miejskiej Kraków w oparciu o planowanie przestrzenne i zrównoważony rozwój systemu transportowego na terenie Miasta oraz gmin
ościennych;
2) Politykę transportową Miasta;
3) Programy strategiczne Miasta;
4) System zarządzania transportem w zakresie: a) zarządzania transportem zbiorowym, podziału kompetencji oraz włączenia do obsługi przewoźników prywatnych, terminali przesiadkowych, b) spełniania najwyższych norm europejskich w zakresie transportu niskoemisyjnego, c) zarządzania ruchem w tym: - organizacji ruchu ze szczególnym uwzględnieniem obszaru Śródmieścia,
- organizacji ruchu na obszarach problemowych i trudno dostępnych,
- strefy ograniczonej dostępności komunikacji zbiorowej,
- ruchem kolejowym, a w szczególności Szybką Koleją Aglomeracyjną,
- szybkim, bezkolizyjnym transportem szynowym,
- sterowania ruchem,
- ruchem rowerowym i pieszym,
- parkowaniem, w szczególności system park & ride,
- zintegrowanymi węzłami przesiadkowymi;
5) Zadania w zakresie rozwoju smart city i elektromobilności;
6) Zadania w zakresie zrównoważonego rozwoju systemu transportowego Miasta i gmin ościennych, tworzących wspólną politykę transportową metropolii;
7) Problematykę udziału transportu szynowego w obsłudze komunikacyjnej Miasta;
8) Plany i strategie inwestycyjne wspomagające rozwój systemu transportowego Miasta.
---
fot. Twitter Mikołaj Leszczuk
« powrót