Radio Nowinki
DS3 "Bartek"
ul. Skarżyńskiego 7/6
31-866 Kraków
tel.: 12 648-25-71
e-mail: nowinki@pk.edu.pl
gg: 5430823
Obserwuj nas na:
ZOSTAŃ JEDNYM Z NAS !!
Już teraz zgłoś się do nas i naucz się radiowego fachu. Zdobądź cenne doświadczenie i staż pracy. Napisz na nasz adres e-mail lub na FB lub przyjdź w poniedziałek o 20:00 na spotkanie radiowe w naszej siedzibie.
Konkurs „Genius Universitatis” skierowany jest do wszystkich polskich szkół wyższych. Przedsięwzięcie służy wyróżnieniu specjalistów od marketingu i promocji oraz aktywności marketingowych realizowanych przez uczelnie. W zakończonej edycji organizatorzy przyjmowali zgłoszenia działań promocyjnych prowadzonych w roku akademickim 2023/24 lub 2024/25. Prace można było zgłaszać w 9 kategoriach: Genius Hero, Genius Stars, reklama prasowa, event, gadżet promocyjny, kampania w mediach społecznościowych, film promocyjny, branded content, Genius AD. W sumie do konkursu zgłosiły się 32 uczelnie, które zaprezentowały 95 aktywności reklamowych.
W XII edycji konkursu „Genius Universitatis” Politechnika Krakowska została doceniona w kategorii reklama prasowa. Jury wyróżniło tym samym plakat reklamujący Dzień Otwarty na PK w roku 2024. Ubiegłoroczne wydarzenie odbywało się pod hasłem „Dołącz do rodziny PK”. Plakat Dnia Otwartego został opracowany w dwóch wersjach – w jednej z nich swojego wizerunku użyczyła była przewodnicząca Parlamentu Samorządu Studenckiego Politechniki Krakowskiej Marta Tyrka, zaś w drugiej – Krzysztof Pszczółka, również były przewodniczący SSPK. Projekt plakatu stał się podstawą całej palety działań reklamujących Dzień Otwarty na PK, natomiast warstwa wizualna nawiązywała do rozpoczętej jesienią 2023 r. i szeroko zakrojonej kampanii pn. „Politechnika Krakowska – kierunek przyszłość. Innowacje dla rozwoju Krakowa”. Podjęte wówczas działania miały na celu przede wszystkim przypomnienie, że technologie i rozwiązania, nad którymi pracują naukowcy z Politechniki, są niezwykle istotne z punktu widzenia społeczeństwa, także w kontekście potrzeb Małopolski i Krakowa. – Chcieliśmy podkreślić, że Politechnika Krakowska jest prężnie działającym ośrodkiem naukowym, który kształci kadrę inżynierską dla wielu branż, realizuje badania, szuka nowych rozwiązań oraz wspiera swoją bazą laboratoryjną i wiedzą ekspercką firmy, samorządy i inne instytucje. Ponadto naszej uczelni bliskie są aktualne zagadnienia, takie jak problem smogu, zrównoważony transport, skuteczna alternatywa dla paliw kopalnych czy nowoczesne sposoby produkcji leków – tłumaczy mgr Joanna Skowrońska z Działu Promocji PK.
Na potrzeby kampanii „Politechnika Krakowska – kierunek przyszłość. Innowacje dla rozwoju Krakowa” zrealizowano reklamę całopojazdową na tramwaju kursującym w Krakowie, reklamy outdoorowe np. na słupach ogłoszeniowych, a także działania internetowe, w tym specjalne materiały wideo. – Nasza kampania wizerunkowa spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem. Dlatego zdecydowaliśmy się na wzmocnienie jej przekazu i użycie identyfikacji wizualnej kampanii na potrzeby działań marketingowych związanych z promocją Dnia Otwartego w 2024 r. – tłumaczy Joanna Skowrońska. W kategorii reklama prasowa konkursu „Genius Universitatis”, Politechnika Krakowska stanęła na trzecim stopniu podium. Miejsce I w tej kategorii zajął Uniwersytet Gdański, a II – Politechnika Wrocławska.
Nagrody „Genius Universitatis” zostały wręczone 7 marca podczas Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego EXPO XXI w Warszawie. Dylom dla Politechniki Krakowskiej odebrali pracownicy Działu Promocji uczelni, Joanna Skowrońska i Paweł Wiśniewski. Warto dodać, że inna inicjatywa z Politechniki Krakowskiej – budowa glebarium (unikalnej instalacji wspierającej regenerację gleby i ochronę ekosystemu) w Twierdzy Zwierząt Wykluczonych we Fredropolu, otrzymała nominację w kategorii Genius AD. Działania podjęte przez studentów Politechniki Krakowskiej z kierunku architektura krajobrazu, działających w grupach projektowych FutureLab oraz kołach naukowych wraz z Fundacją ADA z Przemyśla, były nakierowane nie tylko na wsparcie podopiecznych Twierdzy Zwierząt Wykluczonych, ale też na edukację w zakresie znaczenia zdrowej gleby w funkcjonowaniu ekosystemu. Więcej na temat projektu piszemy tutaj.
Działania reklamowe Politechniki Krakowskiej zdobywały uznanie również we wcześniejszych edycjach konkursu „Genius Universitatis”. W 2022 r. PK została doceniona w kategorii Kampania w mediach społecznościowych za grę logiczną „Dzień z życia studenta PK”, zrealizowaną przez Dział Promocji za pomocą Messengera w ramach kampanii promującej rekrutację na studia.
Facebook Instagram Poliechnika Krakowska GALERIA RADIOWA Nasza Politechnika Klub Kwadrat © Copyright 2011